torsdag 30 maj 2013

Nytt projekt på Flashback: skapa en författare



Flashback är ett diskussionsforum. "Alla" är där. Man har över 750.000 medlemmar.




Ni minns kanske hösten 2011. Då avslöjades fotografen Terje Hellesö för att ha förfalskat bilder på lodjur i naturen. Avslöjandet gjordes i en Flashbacktråd. Det var i september.

Senare samma år, i december -- via användaren "Stig-Britt" -- avslöjade Flashback gangstern Mille Markovics föregivna bild av kungen på sexklubb. Denna bild hade manipulerats från en film med kungen från 1976. Expressen hade dessförinnan, som ett angrepp på det traditionella Sverige, symboliserat av kungahuset, låtit trycka bilden som äkta.

Men det avslöjades alltså. Av en privatspanare, postande sina resultat på Flashback. Det var inte dåligt. Flashback räddade här kungahusets renommé. Kanske räddade de hela monarkin. Det var mäktiga krafter i spel där. Det hela visade på nätets, och Flashbacks, genomslagskraft.

Nu kanske något liknande är på gång. Flashback "driver" ännu ett projekt. Det handlar om denna tråd. Trådstartaren skriver hur kul det vore om Flashback "skapade en kändis". Genom att till exempel puffa för en konstnär.

Jag har själv postat i tråden. Se här. Jag föreslog att jag skulle bli denna konstnär som det puffas för.

Såklart kan man inte skapa vare sig en kändis eller en författare ur tomma intet. Man måste ha något att komma med också. Men det har jag ju. Som denna novellsamling.

Så var med och driv det här, ni som har lust. Gå in i tråden och posta och säg vad ni tycker. Det här kan bli stort. För jag, som "föremål" för en eventuell kampanj, vore ju idealisk:

. jag är invandringskritisk och motarbetas av regimen
. jag har gett ut fem romaner, två diktsamlingar, en novellsamling och lite till (men är ännu "okänd")
. jag har denna blogg och motpolsbloggen Rent Principiellt
. jag ser bra ut och kan snacka, är den ideale "kändisen"

Förutom allt detta står vi idag inför ett teknik- och opinionsskifte: gammelmedia med PK-åsikter ger vika för internetfolk med normala åsikter. I detta läge är jag en nyckelperson. Så kom igen nu, var med på en kul grej: "skapa en författare". Flashbacktråd här.




Relaterat
Eld och rörelse (2007)
Tråden "Skapa en medveten kändis/artist/konstnär med hjälp av Flashbacks genomslagskraft"
Min bibliografi
Evola: Ride the Tiger (1961)
Faye: Archeofuturism (1998)
Fuller: The Generalship of Ulysses S. Grant (1929)

Inga kommentarer: