lördag 2 mars 2013

Nya Tider nr 8 ute nu



Det senaste numret av Nya Tider har just kommit i min brevlåda.




Alternativa medier fortsätter att vinna mark. Webbsidor som Fria Tider och Flashback och printmedia som Nya Tider går, bokstavligt och bildligt talat, sin vår till mötes. Här debatteras det som inte debatteras på andra platser, här belyses vad regimen mörkar. I senaste Nya Tider skildras bland annat att REVA-projektet (polisens framgångsrika jakt på illegala personer) och gränspolisens på Arlanda arbete. Vad gäller REVA så ogillar vänstern i detta land att polisen på detta sätt gör sitt arbete. Maria Ferm (MP) kallar polisens taktik för "rasprofilering". Detta läser jag på sidan 2 i aktuellt nummer av NyT.

I detta nummer recenserar även Svensson Guillaume Fayes "Whe We Fight" (2011). Faye är en läsvärd skribent, van att pricka in poänger. Hur mycket större chans då när han angriper massinvandrings-, HBT- och nihilistregimerna av idag. Jag håller inte med om allt Faye säger, men det mesta. Hans "Archeofuturism" recenserades här.

En bred artikel om gruff mellan Kina och Japan ges även. Jag tror inte att det hela leder till krig. Men något är på gång där. Och det sägs att övrig svensk media inte rapporterar om detta.

NyT nr 8 skriver även om gruppvåldtäkter, enligt uppgift utförda av invandrare. Det är ett obehagligt ämne. Men ett nödvändigt ämne att behandla. Framför allt gör Torbjörn Ström det på s 8-9. Detta är garanterat något som gammelmedia förtiger. Vill man prenumerera på NyT så går man hit. Betalningen sker på vanligt internetbanksvis. Efter att ha skrivit in rätt bankgironummer och belopp skriver man sin adress, i form av meddelande, i rutan för "OCR eller meddelande". Man får inte skriva för mycket. Man skriver typ så här: "Pren helår NyT // Nils Nilsson // Parkvägen XX // XXXXX Småstad". Alltså med en löpande rad utan radbryt, då tror jag det ska få plats. Jag får i alla fall min tidning regelbundet efter dylik inbetalning. Annars kan man ringa/maila redaktionen och fråga om betalningssätt. Mailet är kundtjanstATnyatider.nu, telefonnumret är 08 - 410 677 70.




Relaterat
Nya Tiders hemsida
Faye: Archeofuturism (1998)
Folk jag mött

Inga kommentarer: