torsdag 22 november 2007

Säker i sadeln



Jodå, tekniken fungerar och jag är igång...

Jag har tidigare bloggat på Aftonbladet.se, det var kul, det var en bra övning. Detta är dock tänkt att bli min riktiga blogg, mitt stora projekt. Stort? Jodå, jag har massor av ämnen och massor av tid; jag jobbar som tidningsbud och har dagen i övrigt fri, frysen full och värmen på, katten har fått mat och allt sånt där...

Man ska hålla sig till vissa ämnen tycker jag, och ämnet för detta inlägg, dess etikett får bli "personligt". Sedvanlig personalia alltså - som i mitt fall är född '65 i Norrland, upplänning sedan tjugo år, säker i sadeln på min blå Monark och livet sjunger sin sång:

Golden halos radiating higher,
diamond visions softly breathing fire,
sky processions, we are watching you arrive...

Ska bli intressant att se hur formatet gör med mina radbrytningar, om allt hamnar i en smet eller om blankraderna faktiskt kommer med. Nåväl; mitt CV är fil kand i indologi, kock och författare. Pretentiös titel det sistnämnda; har dock gett ut två böcker, en kokbok och en novellsamling, som jag kommer att tala mer om senare.

Personalia: gillar grönt te, tallar och björkar, Carlos Castaneda och Rob Halfords poesi, som ni kunde se prov av här ovan. Mannen annars känd som sångare i Judas Priest.

Detta får räcka för detta inlägg. Tack för att ni lyssnade.

Inga kommentarer: